Expertise

Ik voer onderzoek uit onder verschillende doelgroepen, met als specialisatie zakelijke doelgroepen. Wat ik er zo leuk aan vind is dat ik me elke keer mag verdiepen in de specifieke materie waar de doelgroepen mee te maken hebben. Je wilt immers wel weten waar je het over hebt.

Juiste DMU in kaart

Bij kwalitatief onderzoek is het van groot belang om goed in kaart te krijgen welke mensen je aan tafel wilt. Zeker bij business-to-business onderzoek, omdat men veelal samen beslissingen neemt over bijvoorbeeld de inkoop van goederen en/of diensten. Niet alleen een beslisser heeft dus belangrijke informatie, maar ook bijvoorbeeld een beïnvloeder, een coördinator, een inkoper of een initiator.

Uiteenlopende doelgroepen

De afgelopen jaren heb ik onder meer gesprekken gevoerd met:

  • Financieel adviseurs/ planners
  • Bestuurders, CEO's, CFO's, COO's
  • Timmermannen
  • Agrariërs (in de akkerbouw, glastuinbouw, veeteelt, etc.)
  • Verantwoordelijken voor inkoop energie
  • Ondernemers (van zzp’ers tot DGA’s)
  • HR-managers en inhuurspecialisten
  • Docenten en coördinatoren Voortgezet Onderwijs
  • Fiscaal adviseurs
  • Diëtisten
  • Verkeerskundigen
  • Hypotheekadviseurs 
  • Facility managers 
  • Architecten
  • Verantwoordelijken voor zending pakketten/brieven

Ook in de b-2-b markt zie je steeds meer organisaties die bezig zijn met een transitie van productgericht werken naar klantgericht werken. Bedrijven zien steeds meer de waarde van het kunnen inspelen op klantbehoeften.

Soorten opdrachten

Opdrachten waar ik graag aan werk zijn:

  • Behoefteonderzoek 
  • Communicatieonderzoek
  • Conceptontwikkeling en -testing
  • Usability onderzoek
  • Stakeholder- en reputatieonderzoek
  • Onderzoek naar klantbeleving en klanttevredenheid
  • Customer Journey mapping
  • Propositieontwikkeling

Sectoren 

Van deze sectoren heb ik veel kennis en word ik extra enthousiast:

  • Financiële dienstverlening
  • Zakelijke dienstverlening
  • Agrosector
  • Energie
  • Advies en consultancy